Malé zlepšenia eGov služieb ŠVPÚ
Kód výzvy: OPII-2021/7/14-DOP
Špecifický cieľ:
ŠC 7.3: Zvýšenie kvality, štandardu a dostupnosti eGovernment služieb pre podnikateľov,
ŠC 7.4: Zvýšenie kvality, štandardu a dostupnosti eGovernment služieb pre občano
Globálnym cieľom projektu bolo zvýšenie využívania a spokojnosti eGov používateľov prostredníctvom optimalizácie koncových elektronických služieb a webového sídla ŠVPÚ.
Manažment údajov ŠVPÚ
7.5 Zlepšenie celkovej dostupnosti dát vo verejnej správe s dôrazom na otvorené dáta
Štátny veterinárny a potravinový ústav je organizáciou verejnej správy. Má 252 zamestnancov a pracoviská po celom území SR - Generálne riaditeľstvo Dolný Kubín, VPÚ Dolný Kubín, VPÚ Zvolen, VPÚ Bratislava, VPÚ Bratislava – detašované pracovisko Nitra a Skúšobné laboratórium Prešov. Ročne poskytne svoje služby viac ako 20 000 klientom – právnickým a fyzickým osobám.
V rámci svojej agendy ŠVPÚ spracúva rôzne údaje, ktoré sú však spracúvané pomocou dvoch zastaraných informačných systémov (Lab sytém Dolný Kubín a Laboratórny informačný modulárny systém Zvolen), nie sú spravované systematicky podľa pravidiel pre manažment údajov, nie je možné ich ďalšie využívanie a sekundárne spracovanie.
Hlavným cieľom a motiváciou projektu bola podpora aktivít v oblasti konsolidácie a zvýšenia kvality údajov ŠVPÚ, sledovania ich životného cyklu a pravidelnej aktualizácie, a súčasne sprístupnenie údajov interne v rámci ŠVPÚ ako aj smerom k externým subjektom – či už štátnymi a súkromným organizáciám, ale aj verejnosti.